Resultaten voor oldtimer regeling

oldtimer regeling
Wetgeving oldtimers AutoWereld.
Geschreven door Klaas Janssens op 30-12-2015. Wie goede voornemens maakt voor 2016 hoort de aankoop van een oldtimer te overwegen. Maar niet vooraleer je dit gelezen hebt. Sparen brengt toch niets op. Dat geld kan je beter in een leuke oldtimer steken met wat geluk betaalt die investering zich over enkele jaren dubbel en dik terug.
Wettelijke beperkingen voor oldtimers.
Wettelijke beperkingen voor oldtimers. Voor oldtimers die jaarlijks naar de technische keuring gaan gewone nummerplaat zijn er geen beperkingen. Indien het voertuig echter is ingeschreven als oldtimer O-nummerplaat dan zijn er enkele wettelijke beperkingen van toepassing. Sinds 01/07/2013 is het nieuwe oldtimerstatuut in voege volgens de publicatie in het Belgisch Staatsblad dd 26/06/2013. Dit nieuwe oldtimerstatuut geldt voor voertuigen die staan ingeschreven met een O-plaat niet voor klassieke voertuigen van 25 jaar en ouder met een gewoon kenteken. Voor hen blijft alles bij het oude.
Oldtimer nummerplaat FOD Mobiliteit.
Home Wegverkeer Inschrijving van voertuigen Kentekenplaten Oldtimer nummerplaat. Wat is een oldtimer. Het is een voertuig dat al meer dan 25 jaar in gebruik is en dat ingeschreven is onder een kentekenplaat waarvan de groep letters begint met O geen verschil tussen voertuigen sinds 1 juli 2013. Tot juni 2013 bleef het gebruik van een oldtimer met O-plaat verplicht beperkt tot proefritten binnen een straal van 25 kilometer tussen zonsopgang en ondergang en in het kader van een toegelaten manifestatie of om zich naar de toegelaten manifestatie te begeven. Sinds juli 2013 mogen oldtimers dag en nacht rijden.
Stichting Autobelangen lanceert voorstel voor wijziging oldtimerregeling Auto Motor Klassiek.
De huidige MRB oldtimerregeling voor oldtimers heeft op meerdere vlakken niet het gewenste effect opgeleverd. De Stichting Autobelangen heeft mede om deze reden het Oldtimer Amendement 2017 bij CDA afgevaardigde Pieter Omtzigt ingediend. De aanpassing van de maatregel dient volgens Stichting Autobelangen het doel om tot een evenwichtig en rechtvaardig oldtimerbeleid te komen. De belangen van de oldtimerbezitter worden hiermee gediend. De doelstellingen van de overheid zullen daarbij niet uit het oog worden verloren zo schrijft de stichting in het amendement. Opvallend de verantwoordelijken stellen voor om motorrijtuigenbelasting op oldtimers vanaf 30 jaar te heffen. Een brandstoftoeslag voor diesel en LPG voertuigen wordt eveneens genoemd. De voorgestelde wetswijziging draagt volgens Autobelangen bij aan het behoud en ontstaan van cultureel rijdend erfgoed.
Overgangsregeling oldtimers.
Met de rekenhulp Overgangsregeling voor oldtimers kunt u bepalen of uw voertuig in aanmerking komt voor de overgangsregeling.
Oldtimer personenwagens KM autokeuring rijbewijs W-VL.
Een aanvraag om inschrijving als old-timer. Deze aanvraag moet door de nieuwe eigenaar worden gebruikt om het voertuig als oldtimer op zijn naam in te schrijven. Waar kan ik mijn oldtimer aanbieden voor een oldtimer keuring? Indien het voertuig eerder werd ingeschreven in België In alle 10 de keuringsstations van KM. Indien het voertuig wordt ingevoerd vanuit het buitenland In Deerlijk Brugge Ieper en Diksmuide. Wat houdt deze keuring in.
Nederlanders dumpen oldtimers door nieuwe fiscale regeling HLN.be.
Nederlanders dumpen oldtimers door nieuwe fiscale regeling. Bewerkt door Toon Mast 10/01/14 16u30 Bron Belga Archiefbeeld. De export van oldtimers uit Nederland is vorig jaar meer dan verdubbeld door aanpassingen in de fiscale regelingen voor de oude wagens in Nederland. De uitvoer van personenauto's van 25 jaar en ouder steeg van 6.182 naar 14.115 wagens. Dat meldt het Nederlandse VWE voertuiginformatie en documentatie. Door het duurdere kostenplaatje doen veel Nederlandse oldtimerbezitters hun wagens van de hand. De totale export van tweedehandswagens vanuit Nederland liep in 2013 dan weer terug.
Oldtimers een interessante investering vanuit fiscaal oogpunt?
Want in dit laatste geval is deze kost steeds een niet-beroepsmatige kost aangezien de oldtimer niet beroepsmatig mag worden gebruikt. De oldtimer dient uiteraard in eerste instantie als belegging maar de verleiding wordt uiteraard al snel zeer groot om die mooie Mercedes Gulwing uit 1956 of die Jaguar E-Type Roadster uit 1963 commercieel in te zetten. Een event van uw bedrijf waar zon klassieker staat te pronken verleent het geheel natuurlijk een grotere aantrekkingskracht. Het louter uitstallen van een oldtimer kan ons inziens moeilijk als commercieel gebruik beschouwd worden maar let erop dat de wagen niet gebruikt lees gereden wordt voor commerciële of professionele doelen.
Overgangsregeling.
Bussen en vrachtwagens op diesel of Lpg komen ook in aanmerking voor deze regeling. U kunt dus alleen gebruik maken van de zogenaamde overgangsregeling het kwarttarief indien uw oldtimer voldoet aan de gestelde criteria. Mijn voertuig voldoet niet aan de voorwaarden van de overgangsregeling. Indien deze niet voldoet aan de gestelde criteria dient u het reguliere MRB tarief te betalen. Meer informatie over de gestelde regelgeving is terug te vinden in het Belastingplan 2014. Voertuigen op diesel of Lpg.
Old-Timers GOCA.
De personenwagens die in het verkeer gesteld zijn sindshellip.
ANWB akkoord met nieuwe oldtimerregeling.
Klassiekers van 40 jaar en ouder blijven vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Voor benzineautos motoren bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar onder voorwaarde dat er s winters december tot en met februari geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen. De ANWB beseft dat dit voorstel voor groepen voertuigbezitters financiële pijn oplevert zeker voor eigenaren van autos op diesel en LPG. Die laatste groep betaalt met ingang van 1 januari 2014 wel de volledige MRB.
Oldtimer en wetgeving Belgi.
Verkeer en Wetgeving Moderator Bananenman. Oldtimer en wetgeving Belgi. Pagina's 1 3 4 5 6 7 16 Omlaag. Auteur Topic Oldtimer en wetgeving Belgi gelezen 38323 keer. 0 leden en 2 gasten bekijken dit topic. Re Oldtimer en wetgeving Belgi. Reactie 120 Gepost op 30 april 2015 170620. Normaal gaat dat niet om van die omgebouwde auto's uit NL in BE te importeren. Kans zit er in dat ze er dus over gekeken hebben bij jouw kennis. En de reden dat dit in BE niet van toepassing is zal wel de complexiteit zijn en andere prioriteiten van de regering.

Contacteer ons

-- amerikaanse oldtimers
-- oldtimer onderdelen
-- mercedes oldtimers
-- mercedes camper oldtimer te koop
-- oldtimerveiling
-- amerikaanse oldtimers te koop
-- klassieke auto
-- oldtimer belasting
-- amerikaanse oldtimer te koop